Hvad er SEO?
SEO optimering giver organisk trafik
SEO optimering er når du via din hjemmeside fortæller Google hvad du har at tilbyde kunderne. Hvis Google forstår hvad du fortæller, så sender søgemaskinen, de kunder der leder efter dig, hen til din hjemmeside. Dette kaldes SEO optimering.
Kort fortalt, er SEO en måde at snakke med Google.
Du kan snakke med Google, hvis bare du lære hvordan du kommunikere på den bedste måde. I og med at Google er en maskine / algoritme så er der en masse små ting du nemt kan udfører på din hjemmeside.
Forestil dig at der er 10, 25 eller 50 små ting du selv kan fikse, og derefter vil der begynde at komme købeklar kunder til din hjemmeside. Det må da kaldes at få kunder på autopilot.



AIDA Modellen
Når du tænker SEO, skal du kende til AIDA. Modellen kan du bruge når du vil fokuserer på dine kunders adfærd. Der er kun 4 ting der skal være focus på når du vil lede kunderne til at købe.
Opmærksomhed – Interesse – Ønsker – Handling.
Du skal skabe blikfang
Du skal gøre dig interessant
Du skal dække et behov eller et ønske
Det skal være nemt at handle / købe
Hvis du har styr på de 4 ting så får du succes med salget.

TOFU vs BUFO
Inden du begynder på SEO så skal du tænke over hvilke kunder du vil have fat på. vil du have fat på dem der er ved at undersøge de skal bruge eller dem der er klar til at købe og bare mangler at finde det rigtige sted at købe.
Dem der undersøger hvad de mangler befinder sig i toppen af AIDA så der skal du skabe blikfang og interesse
Dem der ved hvad de vil købe men leder efter en leverandør befinder sig i bunden af AIDA så der skal du dække deres ønsker og behov samtidig med at du skal gøre det nemt for dem at købe hus dig.
Afklar med dig selv hvem det er du vil have fat på inden du begynder på SEO optimering.

